Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące rekrutacji prosimy kierować do dyrektorów placówek
Pytanie 1.Na czym będzie polegało udostępnienie „on – line” wyników rekrutacji?
Odpowiedź:
Hasło w powiązaniu z numerem PESEL umożliwi w dniu ogłoszenia wyników zalogowanie się do systemu i sprawdzenie czy oraz gdzie kandydat został przyjęty. Logowanie umożliwi dostęp do wyników WYŁĄCZNIE kandydata.
Oprócz sprawdzania wyników „on – line” informację o wyniku naboru będzie można uzyskać w placówce wybranej podczas rekrutacji.
Pytanie 2.
Wprowadziłem dane dziecka ale popełniłem błąd, którego obecnie (po zatwierdzeniu wniosku) nie mogę już poprawić. W jaki sposób możliwe jest zmodyfikowanie podanych przeze mnie danych w systemie?
Odpowiedź:
Należy skontaktować się z placówką pierwszego wyboru i poprosić o skorygowanie niepoprawnych informacji.
Pytanie 3.
Co mam zrobić, jeżeli nie posiadam adresu e-mail, a chcę wypełnić "Wniosek" ?
Odpowiedź:
W pozycji e-mail należy wpisać dowolne słowo np."brak".
Adres e-mail służy do automatycznego przypomnienia przez system rekrutacyjny hasła użytkownika.
Nie zalecamy takiego rozwiązania, ponieważ w razie zapomnienia hasła rodzic nie będzie miał możliwości jego odzyskania.
Pytanie 4.
Czy w placówce drugiego wyboru będziemy mieli mniejsze szanse niż kandydaci, którzy wybiorą ją jako pierwszą na liście?
Odpowiedź:
Nie ma znaczenia kolejność wpłynięcia wniosku, jak również kolejność wyboru placówki. Jeżeli dziecko nie zakwalifikuje się do placówki pierwszego wyboru, to w placówce drugiego wyboru ma takie same szanse jak dziecko, dla którego ta placówka została wybrana jako placówka pierwszego wyboru. Decyduje suma punktów uzyskanych z kryteriów MEN oraz kryteriów dodatkowych.
Pytanie 5.
Jak zmienić swój wybór na etapie "Ewentualna zmiana preferencji kandydatów"?
Odpowiedź:
Należy zgłosić się do placówki pierwszego wyboru z prośbą o cofnięcie akceptacji podania (przywrócenie wniosku do edycji).
Następnie placówka lub kandydat przez stronę rekrutacyjną zmienia preferencje.